A csomagolás kidolgozása nem volt könnyű ügy, hiszen a szappanok forgalomba kerüléséhez olyan megoldást kellett találni, amely megfelel a jogszabályok előírásainak, ugyanakkor a vásárlók számára is vonzó.
Az arculat design-koncepciójába illesztettük, és egy bővíthető doboz-családot szerettünk volna.
Fontos szempont volt az is, hogy a szappanok ára – benne a csomagolás költségével – az átlagos jövedelmű magyar családok számára megfizethető maradjon.
Valóságos kutatómunkát végeztünk ebben a két témában:
- inspiráció – ötletek begyűjtése
- mit kell tudnia a csomagolásnak: szempontok rangsorolása
- lehetséges csomagolóanyagok, technikák és eszközök
- csomagolási forma
Nagyon sokat vívódtunk a látvány – illat – szabályszerű csomagolás problematikája felett, hiszen döntenünk kellett a csomagolás anyagának és formájának kérdéséről.
A szappanok takarásba kerülnek a fedett csomagolásokban.
Léteznek megoldások a láthatóságra, pl. műanyag zsugorfólia, vagy celofán-ablakos dobozka, de ezeket más-más okok miatt elvetettük.
Többféle koncepciót állítottunk fel, és megvizsgáltuk ezek költségigényét, hatékonyságát.
Ezzel párhuzamban a Ti véleményeiteket is megkérdeztük néhány variációval kapcsolatban, nagyon fontos, és új szempontokat is felfedeztünk a hozzászólásaitokban 🙂
Végül a fiókos doboz készítése mellett döntöttünk, ami megfelelően óvja a szappant a külső szennyeződésektől, újrahasznosítható, és elég nagy a felülete ahhoz, hogy minden, a vásárlót érdeklő információ olvashatóan elférjen rajta.
Ajándékozásra is megfelelő – ez is célunk volt.
A szappandoboz születése:
- méretek meghatározása
- próbadoboz elkészítése
- a szappanok fantázianevének kitalálása
- design-koncepció megtervezése (színek, grafika)
- kivitelező kiválasztása; árajánlatok begyűjtése
- a dobozra kerülő kötelező és választható információk megírása
Voltak vidám és szomorú pillanataink.
Vigadtunk, amikor a méretek ellenőrzése és persze kíváncsiság miatt, legyártottuk a próbadobozt, mert csak zebracsíkos karton volt itthon talonban 🙂
A méretet eltaláltuk, de a minta annyira bizarr volt, hogy ezen sokat nevettünk 😀
A zebradoboz 🙂 hátuljára ráírtam a dátumot (hisz egy mérföldkő volt!):
július 29-én készült – és valóban, bő 2 hónap alatt sikerült a szándékból valóságos csomagolást alkotni.
Számomra ugyan örökkévalóságnak tűnt, de utólag azt mondom, hogy ennek a folyamatnak egyetlen lépését sem lehetett megspórolni.
Nem voltunk annyira vidámak, amikor a nyomdai árajánlatok kezdtek befutni…
Tudtátok, hogy az újrahasznosított papír drágább, mint a hagyományos?
Számomra ez megdöbbentő és szomorú infó volt 🙁
A repapír egyelőre álom marad, mint csomagolás-alapanyag…
Ettől eltekintve a dobozkáink mindent tudnak, amit szerettünk volna elérni 🙂
Fotók hamarosan, de a Facebook oldalunkon már láthattok belőlük 😉
Vélemény, hozzászólás?